HOME Stiri Produse Farmacii Cabinete Spitale Homeopatie CONTACT Cauta Evenimente Medicale
Comunitatea Medical Farma
May 18, 2012, 11:07:59 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Suplimentele de vitamine fac mai mult rău sănătăţii!  (Read 712 times)
drujba
Newbie
*
Posts: 34



View Profile WWW
« on: November 14, 2007, 07:21:59 PM »

Suplimentele de vitamine fac mai mult rău sănătăţii!


O metaanaliză arată că pastilele de vitamina A şi E scad speranţa de viaţă

Vitaminele sub formă de pilule pe care le iau milioane de oameni din întreaga lume fac mai mult rău decât bine, potrivit ultimelor cercetări, relatează "The Times".

Trei suplimente – vitamina A şi E şi betacaroten – par să crească rata deceselor în rândul celor care le iau. Vitamina C şi seleniul nu au niciun efect.

Rezultatele noilor cercetări, publicate în "The Journal of the American Medical Association", sugerează că banii cheltuiţi pe suplimentele de vitamine sunt o risipă. Noul studiu este de fapt o metaanaliză care cumulează mai multe studii anterioare. A fost realizat de o echipă condusă de Goran Bjelakovic, de la Spitalul universitar din Copenhaga, care a folosit metode dezvoltate de Cochrane Collaboration, un grup internaţional specializat în analizarea produselor folosite de medicină.

Care sunt riscurile

Susţinătorii suplimentelor care conţin vitamine cred că ele pot acţiona ca antioxidanţi, prevenind formarea radicalilor liberi sau a colesterolului, care duc la boli severe. Teoria pare plauzibilă şi testele iniţiale păreau s-o susţină. Dar pe măsură ce s-au făcut mai multe teste, rezultatele au fost diferite. Luând în considerare 47 de teste de cea mai bună calitate, asupra a 180.938 de persoane, s-a ajuns la concluzia că suplimentele, în totalitate, cresc rata deceselor cu 5%. Separat, seleniul o creşte cu 7%, vitamina A cu 16%, vitamina E cu 4%.

Vitamina C a dat rezultate contrare, dar în combinaţii cu alte vitamine creşte rata deceselor cu 6%. Seleniul a fost singurul care, luat singur, duce la o scădere a acestei rate cu 10%.
Logged

User banat definitiv!
www.naturist-life.ro
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Copyright MedicalFarma&Sz 2007 Website Powered by Subdreamer